sâmbătă, 7 aprilie 2012

PRACTICA




DETALII REFERITOARE LA STAGIUL DE PRACTICA DIN SEM. II- 2012


            1. Descrierea firmei. În această parte a Caietului de practică se va realiza prezentarea firmei, urmărindu-se în special următoarele aspecte: numele firmei, scurt istoric al  firmei, domeniul/domeniile de activitate, forma de organizare (organigrama firmei), număr de angajaţi, principalele grupuri de interese a firmei, produsele şi serviciile pe care le realizează, pieţele de desfacere, principalele activităţi desfăşurate (3 pagini).
2. Prezentarea ideii de afaceri. În această parte a Caietului de practică, masteranzii vor analiza modul în care antreprenorul a iniţiat afacerea, cum au fost identificate oportunităţile, care au fost tehnicile care au stat la baza ideilor pentru crearea afacerii. Se vor prezenta elementele pe care se fundamentează succesul afacerii (idei inovatoare, tehnologii, resurse financiare şi materiale, segmente de piaţă urmărite, etc.). 2-3 pagini).
3. Prezentarea modelului de afaceri. Se va avea în vedere modul în care firma concurează, îşi foloseşte resursele, îşi stabileşte relaţiile cu terţii, interacţionează cu consumatorii. Se va avea în vedere prezentarea analizei de fezabilitate şi influenţele asupra managementului. De asemenea, în această parte a Caietului de practică se va prezenta modalitatea de iniţiere a afacerii de către antreprenor cu descrierea detaliată e etapelor acesteia – cumpărarea unei afaceri existente, franchising-ul, iniţierea unei afaceri (4-5 pagini).
4. Prezentarea modalităţilor de creştere a firmei. Se va avea în vedere principalele strategii de creştere (interne şi externe) pe care antreprenorii le-au implementat pentru a-şi asigura succesul firmelor (1-2 pagini).
5. Concluzii. Masteranzii se vor referi la aspectele observate în cadrul firmei şi vor încerca să propună soluţii la problemele constate (1-2 pagini).
6. Anexe. În măsura în care este nevoie se vor anexa o serie de documente justificative obţinute din cadrul firmei.

Un comentariu: